Malý lázeňský okruh

Profil trasy Malý lázeňský okruh, 476x275, 11.02 KBProfil trasy Malý lázeňský okruh

Popis trasy:

Start malého lázeňského okruhu začíná u hotelu Vega v Pozlovicích, kde rovněž můžeme na prostorném parkovišti zaparkovat vozidlo a popřípadě
doplnit před cestou síly. Zprvu na nás čeká příjemné klesání, které po odbočce vlevo u kostela sv. Martina z roku 1642 pokračuje až k vodám
Luhačovické přehrady. Tuto objíždíme zleva, tedy po její východní straně a podél areálu kempu a nádherného koupaliště Duha s tobogány a dalšími
atrakcemi míjíme masivní hráz přehrady, která byla dostavena v roce 1928.

Jurkovičovou alejí následně pokračujeme příjemným klesáním až na začátek lázeňské kolonády. Tady pozor, cyklistům je na ni vjezd zakázán,
doporučeno je slezení z kola a její přejití po svých. Komu se z kola nechce, je možné lázeňskou zónu objet stezkou po jejím severním úbočí nad
Společenským domem a tenisovým areálem. Vedlejšími cestami se pak podél značení Malého lázeňského okruhu proháčkujeme Luhačovicemi,
míst k odpočinutí či doplnění energetických zásob tady najdeme na trase nespočet. Na konci města na nás čeká nová cyklostezka, kterou se lehce
zvlněným terénem dostáváme až na kraj Biskupic. V místě, kde se zde cyklostezka napojuje na místní komunikaci, odbočíme prudce vpravo
a stoupáme až k na hřeben kopce, kde rozpoznáváme přistávací plochu dřívějšího letiště.

Odsud si užíváme pohledy na všechny světové strany, které tato panoramatická stezka po hřebenu kopce přes Horní Dvůr až k Oboře nabízí.
Po napojení na hlavní cestu odbočíme vlevo, projedeme křižovatkou bez odbočení a táhlým stoupáním míříme do Řetechova, místní části Luhačovic.
Ve zdejší hospůdce U Dubového stolu se nejen velmi dobře odpočívá, ale také hoduje. Nesmí se to však příliš přehánět, protože hned vzápětí
následuje prudký a dlouhý sjezd dolů do Pozlovic, kde také končí trasa malého lázeňského okruhu.

Zajímavosti po trase:

• Délka trasy: 22 km
  • Převýšení: 470 m
  • Kolo: treking, MTB
  • Obtížnost: střední obtížnost, trasa vede po zpevněných, cestách
  • Značení: modrá

všechny
Lázně Luhačovice
Luhačovice
Největší moravské lázně jsou proslulé příznivými klimatickými podmínkami a příjemným prostředím, kterým vetkl přímo pohádkovou podobu architekt Dušan ...
Hrad Brumov
Brumov-Bylnice
Brumovský hrad patří mezi zajímavé lokality Východní Moravy a zároveň je jedním z nejstarších hradů v našich zemích....
PR Bílé potoky
Valašské Klobouky
Přírodní rezervaci Bílé potoky tvoří dvě luční enklávy lemované lesním porostem na levém svahu Klobouckého potoka. Rezervace je vyhlášena na výměře 8,...
Luhačovské Zálesí o.p.s.MAS PloštinaMAS Vizovicko a SlušovickoMAS Hornolidečska Resort LuhačoviceVýchodní Morava