Jižní toulky Luhačovským Zálesím

Profil trasy Jižní toulky Luhačovským Zálesím, 476x279, 12.15 KBProfil trasy Jižní toulky Luhačovským Zálesím

Popis trasy:

Tentokrát naše putování začíná přímo v centru Luhačovic, odkud pojedeme po hlavní - Masarykově ulici - směrem na Uherský Brod. Před
luhačovickým zámkem odbočíme doleva, následné dlouhé stoupání nás dovede k luhačovickému hřbitovu - je zde pochována mimo jiné i Betty
Smetanová – druhá manželka Bedřicha Smetany.

Po cestě pokračujeme stále pozvolna směrem ke Kladné Žilín, místní části Luhačovic. Zde se před hasičskou zbrojnicí, která leží po naší levici, vydáme prudce doleva do prudkého stoupání. Poctivě nabírané výškové metry oceníme ve chvíli, kdy končí zástavba, a my si z panoramatické cyklotrasy užíváme úžasné pohledy na nedaleký hlavní hřeben Bílých Karpat.

Jakmile skončí asfaltová cestička, volíme odbočení vpravo a po polní pěšince pokračujeme směrem k Rudimovu. U samot nad obcí sjíždíme dolů do vsi a po hlavní komunikaci míříme táhlým kopečkem do Slavičína. Toto město je charakteristické množstvím památek a barokním zámkem,
který pochází z roku 1750. Mimo to zde najdeme celou řadu míst, kde můžeme dočerpat v předešlých kopcích vybitou energii – obzvláště
zajímavá je kupříkladu zámecká restaurace.

Před areálem nemocnice a továrnou Prabos stáčíme naše putování vlevo a za posledními domky se po levé straně cyklostezky nachází Pivečkův lesopark. Toto půvabné místo je vzhledem ke zde konaným sochařským sympoziím doslova prošpikováno unikátními dřevěnými plastikami, sochy vlků, kondora, šneka, píďalky, hada, přesýpacích hodin a dalších, které jsou nainstalovány přímo v parku.

Širokou asfaltovou cyklostezkou pokračujeme do Nevšové, místní části Slavičína, kde postupně nabíráme výšku a novou cyklostezkou stoupáme až
k lesům nad obcí. Na temeni kopce přehazujeme z lehkých převodů na těžké a dlouhým klesáním v údolí potoka Petrůvky se blížíme
k Luhačovické přehradě. Přejedem hlavní cestu a u kempu se napojujeme na okružní stezku kolem známého vodního díla. Nedaleký areál koupaliště
pak může být v teplých měsících tou nejlepší odměnou za naše putování. Komu se do plavek nechce, může pokračovat dále rovně a Jurkovičovou
alejí dojet až do centra Luhačovic.

Zajímavosti po trase:

• Délka trasy: 26 km
  • Převýšení: 750 m
  • Kolo: MTB
  • Obtížnost: těžší obtížnost, trasa vede částečně po zpevněných i nezpevněných cestách

Mapa Jižní toulky Luhačovským Zálesím, 327x409, 107.61 KBMapa Jižní toulky Luhačovským Zálesím

Kalendář akcí

všechny
Lázně Luhačovice
Luhačovice
Největší moravské lázně jsou proslulé příznivými klimatickými podmínkami a příjemným prostředím, kterým vetkl přímo pohádkovou podobu architekt Dušan ...
Rezervace ČSOP Ščúrnica
Valašské Klobouky
Zachráněný les se nachází za vrcholem Ploščiny v nadmořské výšce 793 m. Les, postupně měnící se v horský prales, zůstane jako přírodní rezervace České...
Česko-slovenský mechanický betlém
Horní Lideč
V Horní Lidči byl v roce 2011 uveden do provozu nový mechanický betlém. Součástí expozice betlému je kromě vyřezávaných dřevěných postaviček a arch...
Luhačovské Zálesí o.p.s.MAS PloštinaMAS Vizovicko a SlušovickoMAS Hornolidečska Resort LuhačoviceVýchodní Morava